word partner

Wij zijn altijd op zoek naar partners die samen met ons willen groeien en helpen om tieners een goede basis te bieden voor de toekomst. Denk je iets voor ons te kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons op.

Wij zoeken partners

die ons helpen groeien!

Stichting Wiekentschool heeft als doel tieners in en rondom Maastricht de kans te geven hun horizon te verbreden en hun allerbeste zelf te zijn. We versterken de sociale en persoonlijke vaardigheden van de deelnemers, bevorderen zelfinzicht, positief zelfbeeld en zelfsturing. We bieden zicht op beroepskeuze en loopbaanperspectief en leren tieners wat werken is en waarom werken belangrijk is. De Wiekentschool is een non-profit organisatie. Wij vinden het belangrijk dat jongeren gratis deel kunnen nemen aan de Wiekentschool. Wij zin afhankelijk van partners die ons verder helpen doormiddel van tijd en/of geld. Kunt u ons ondersteunen en de Wiekentschool verder ontwikkelen? Laat het ons weten!

Wij zoeken beroepsexperts

met passie voor hun vak!

Samenwerking met bedrijven is van essentieel belang voor de Wiekentschool. Alleen met hulp van beroepsexperts kunnen wij topkwaliteit bieden. Met beroepsexperts bedoelen we bij de Wiekentschool: professionals met een passie voor hun vak. In overleg met de inhoudelijk coördinator stellen zij een ochtendprogramma samen met leuke & uitdagende activiteiten die direct te maken hebben met hun beroep.

Tijdens de bijeenkomsten krijgen deelnemers een inkijkje in het beroep van de beroepsexpert en welke opleidingen daarvoor nodig zijn. Tieners ervaren zélf hoe het is om dit beroep uit te oefenen. Denk aan: een ruimte inrichten met een architect, een stoel maken met de timmerman, een vlog maken met een vlogger of trainen met een fysiotherapeut.

Wil je meewerken aan de ontwikkeling van tieners en ze stimuleren om voor een bepaald vak te kiezen?
Neem dan zeker contact met ons op via onderstaande link.

Wij zoeken scholen

Die mee willen bouwen aan de toekomst

Onze visie en werkwijze sluit aan bij meerdere kerndoelen vanuit TULE. Wij denken daarom graag met een school mee, hoe wij efficiënt een bijdrage kunnen leveren aan het behalen van deze gezamenlijke doelen. Samen staan we sterker.

Dit schooljaar starten wij met de Wiekentschool On Tour. Een aantal scholen in Maastricht nemen al deel aan dit concept. Is de Wiekentschool ook iets voor uw school? Neem gerust contact op.