voor jongeren

Wat word jij later?

(als je groot bent)?

Ben jij nieuwsgierig en niet bang voor een beetje uitdaging? Vind je jouw eigen toekomst belangrijk en wil je graag ontdekken wat je later allemaal kunt doen? Wil je eindelijk wel eens weten of politieagent nou werkelijk zo’n spannend beroep is of wat een dierenarts precies allemaal doet. Lijkt een workshop van een echte game ontwerper je ook een tof idee? Dan is de Wiekentschool echt iets voor jou! De Wiekentschool richt zich op jongeren van 10 tot 15 jaar in en rondom Maastricht die op zoek zijn naar de mogelijkheden van later. Er zijn tegenwoordig talloze beroepen die je kunt kiezen, maar welk beroep past bij jou? Wij gaan jou helpen. We laten je kennis maken met allerlei beroepen en de vele mogelijkheden die er zijn. Van laborant in het ziekenhuis, rechter in de rechtszaal, tot het leren vloggen door een vlogger. Zo ontdek je ook nog eens je eigen talenten.

Bij de Wiekentschool leer je erg veel, maar het is vooral ook erg gezellig! Een leuke tijdsbesteding op woensdagmiddag na school of in het weekend. Een blok bij de Wiekentschool duurt 12 weken, daarna mag je je nogmaals inschrijven voor een nieuw blok. Elk blok heeft 3 verschillende thema's. Let op, schrijf je tijdig in, want vol is vol!

Ennn.... deelname is gratis!

Lijkt het je leuk om deel te nemen aan de Wiekentschool?
Meld je dan nu aan.

“De Wiekentschool heeft mij vooral geholpen op sociaal gebied. Door de Wiekentschool ben ik uit mijn schulp gekropen en heb ik geleerd om beter te communiceren met anderen.”
Darell Dritty, oud-deelnemer Wiekentschool